понеділок, 23 листопада 2015 р.

Виховний захід

Математичний конкурс у 8 класі !
 


Мета:
v  дидактична: узагальнити і систематизувати знання, вміння і навички учнів розв’язувати письмові та усні вправи з алгебри і геометрії; застосовувати набуті знання та вміння в практичній діяльності;
v  розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, розвивати інтерес до математики, аналітичні здібності, формувати вміння працювати самостійно та співпрацювати під час виконання групових завдань;
v  виховувати відповідальність, працьовитість, спостережливість та вміння об’єктивно оцінювати свої результати та результати команди.
Вчитель математики.  Сьогодні у нас особливий день. Ми проведемо гру з математики у 8 класі і побачимо знання наших восьмикласників як з алгебри так і з геометрії. Тож давайте оплесками привітаємо наших учасників і почнемо ніші змагання.
Конкурс «Візитка команд»
1-й ведучий. Максимальна оцінка конкурсу 5 балів.
На сцену запрошується команда «Рахівник».
Привітання команди.
2-й ведучий. На сцену запрошується коман­да «Юні обдарування».
Привітання команди.
1-й ведучий. Запрошуємо шановне журі підбити підсумки першого конкурсу.
2-й ведучий. Щоб команди набули спортивної форми, пропонуємо провести роз­минку. Команди по черзі відповідають на за­питання. За кожну правильну відповідь ко­манда отримує 1 бал. Якщо відповідь непра­вильна, то на запитання може відповісти команда-суперниця.
Завдання розминки
1. Два кути трапеції дорівнюють 40° і 110°. Знайти два інші кути трапеції.                                                                                                     (140° і 70°)
2. Сума двох кутів паралелограма дорівнює 220° . Знайти всі кути паралелограма.                                                                                 (110°, 110е, 70°,70°)
3.  Середня лінія трапеції дорівнює 11 см. Чому дорівнює сума її основ?
(22 см)
4.   Висота рівнобічної трапеції ділить більшу основу на відрізки 7 см і 20см. Знайти середню лінію трапеції.                                                          (20см)
5. Діагональ ромба утворює зі стороною кут 30°. Чому дорівнюють кути ромба?                                                                                    (60°, 60°, 120°, 120°)
6. Чому дорівнює сума кутів, які прилягають до однієї зі сторін паралелограма?                                                                                                  (180°)
1-й ведучий. Поки журі підбиває підсумки цього конкурсу проведемо гру з уболівальни­ками.
(На сцену запрошуються 2—3 уболіваль­ники. На стілець кладуть приз і читають вірш.)
Зараз дам я вам наказ
З півтора десятка фраз.
Лиш я слово «три» скажу,
Приз бери у той же час.
Якось щуку ми спіймали,
Розітнули вже, а там
Малі рибки виглядали,
Не одна, а цілих... п'ять.
Мріє загартований юнак
Стати олімпійським чемпіоном.
Дивись, на старті не мудри,
Чекай команду: раз, два... марш!
Як вірш запам'ятати хочеш.
То не зубри його до ночі,
А про себе повтори разок, другий, ...
А краще вісім.
Одного разу на вокзалі
Потяга чекав я три години.
А ви все ж, друзі, приз не брали.
Коли була можливість брати.
2-й ведучий. Запрошуємо журі підбити підсумки розминки.
1-й ведучий. Наступний конкурс «Естафе­та». Команди мають можливість показати знання з теми «Раціональні вирази». На сце­ну запрошуються обидві команди. По одно­му учаснику від команди підходять до столу, розв'язують по одному прикладу і поспіша­ють до наступного гравця команди, переда­ючи йому ручку. Переможницею буде та ко­манда, яка першою розв'яже правильно всі завдання.
За кожен правильно розв'язаний приклад команда отримує 1 бал.
Завдання «Естафети»
2-й ведучий. Наступний конкурс — літера­турний. Кожна команда написала вірші про математику.
Виступи команд.
1-й ведучий. До слова запрошуємо журі.
2-й ведучий. А тепер «Бліцтурнір». Потрібно відгадати, про яку геометричну фігуру мова. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
Завдання бліцтурніру
1.    Попарно хоч і рівні
Сторони мої і паралельні.
Я, однак, в печалі.
Бо не завжди рівні мої діагоналі.
(Паралелограм)
2.    У мене ж рівні дві діагоналі.
Та не рівні сторони мої.
(Прямокутник)
3.    Усяку площу міряю підряд.
Та маю я чотири сторони.
Усі однаковісінькі вони.
Я рівні маю ще й діагоналі,
Вони нарівно ділять всі кути.
Рекомендуюсь. Я —...
(Квадрат)
4.    Мої діагоналі не рівні з давнини...
Та піл кутом прямим
Перетинаються вони.
(Ромб)
5.    Мої дві сторони надвоє поділіть
І відрізком точки сполучіть.
А потім дві основи ви додайте.
Лінії тієї довжина
Півсумі їх дорівнює вона.
(Трапеція)
6.    Що це за відрізок у трикутнику,
Паралельний третій стороні
Та половині дорівнює її?
(Середня лінія трикутника)
І-й ведучий. Поки наше шановне журі підбиває підсумки, оголошуємо вікторину для вболівальників.
Завдання для вболівальників команди «Рахівник»
1.               Розгляньте уважно малюнок і скажіть, що більше: довжина великого півкола чи сума дов­жин трьох малих півкіл?
 




(Однакові)
2.               У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями?
 


(10 проміжків)


3. Якщо розрізати кубічний метр на кубічні міліметри і поставити їх один на один, то якої довжини буде стовп?                                          
(1000 км)
Завдання для вболівальників команди
«Юні обдаровання»
1. Чому дорівнює кут, утворений діагоналя­ми двох граней куба?
(60°)
2. На столі стоять 6 склянок. Три останні з них порожні, а в три перші налита вода. Зробіть так, щоб порожні і повні склянки чер­гувалися. В руки
можна брати лише одну склянку.
(Треба перелити воду з другої склянки в п'яту і поставити порожню склянку на місце)
3.  Якщо будинки на вулиці пронумеровані від 1 до 50, то скільки разів зустрічається циф­ра 4?
(15 раз)
2-й ведучий. Нарешті, найцікавіший кон­курс — боротьба справжніх знавців математи­ки. На сцену запрошуються капітани обох ко­манд.
Задача. Половину шляху кінь біг галопом зі швидкістю 12 км/год. Другу половину відстані він пройшов з вантажем зі швидкістю 4 км/год. Яка його середня швидкість?
(6 км/год)
1-й ведучий. Політика, прогрес, заводи й господарство, навіщо їм ті теореми? Це що, корисно?
Так, це корисно та логічно.
Що сім разів все перевіримо.
Все, що практичне, фантастичне
Ми в те повіримо.
Віват, наш друг.
Життя граматика
Сучасна і прекрасна математика.
2-й ведучий. Тож останній конкурс: визначте площі даних фігур: учні визначають площі трикутників і чотирикутників, вирізаних з картону, користуючись лінійкою.
Вчитель математики.  Хочу подякувати всім учням за участь у змаганнях і відзначити кращих учнів, тобто переможців. А перемогла сьогодні команда «_______________».

Нагородження переможців.

Немає коментарів:

Дописати коментар